لباس باشگاهی لباس باشگاهی .

لباس باشگاهی

درمان اختلال یادگیری

درمان اختلال یادگیری آسان است با ما همراه باشید.بسیارند کودکانی که ظاهری طبیعی دارند، رشد جسمی، قد و وزنشان حاکی از بهنجار بودن آنان است.

هوش کم و بیش عادی دارند، به خوبی حرف می زنند و مانند سایر کودکان بازی می کنند.

مثل همسالان خود با سایرین ارتباط برقرار می کنند، در خانه نیز خود یاری های لازم را دارند و کارهایی را که والدین به آنها می سپارند، به خوبی انجام می دهند.

و از رفتار و اخلاق عادی برخوردارند، لیکن زمانی که به مدرسه میروند و می خواهند خواندن و نوشتن و حساب یاد بگیرند دچار مشکالت جدی میشوند.

این کودکان به تدریج درمی یابند که سایر کودکان از نظر وضع درسی بهتر از آنها هستند و احساس حقارت را تجربه می کنند و کم کم بیزاری از درس و مدرسه در آنها به وجود می آید.

این کودکان دچار اختلالات یادگیری هستند که در ادامه این مقاله در مورد درمان اختلال یادگیری برای شما خواهیم گفت

اختلال در یادگیری چیست؟
اختلال یادگیری یک مشکل در پردازش اطلاعات می باشد که باعث می شود فرد از یادگرفتن مهارت و استفاده از آن دچار مشکل شود. اختلالات یادگیری عموماً بر افراد با هوش متوسط ​​یا بالاتر تأثیر می گذارد. در نتیجه، این اختلال به صورت شکافی بین مهارت های مورد انتظار بر اساس سن و هوش و عملکرد تحصیلی ظاهر می شود.

رایج ترین اختلالت یادگیری در کودکان بر خواندن، نوشتن، ریاضی و مهارت های غیرکلامی تاثیر می گذارد.

خواندن
اختلالات یادگیری در خواندن معمولاً بر اساس مشکل در درک یک کلمه گفتاری به عنوان ترکیبی از صداهای متمایز است. این می تواند درک اینکه چگونه یک حرف یا حروف یک صدا را نشان می دهد و چگونه ترکیب حروف یک کلمه را تشکیل می دهد ، دشوار کند. پس بهتر است در صورت مشاهده هرکدام از علائم زیر برای درمان اختلال یادگیری در کودکان اقدام کنید.

کودکانی که در خواندن دچار اختلال هستند با مشکلات زیر مواجه می شوند:

ناتوانی در یادگیری و یادآوری کلماتی که دیده اند.
آینه نویسی دارند یعنی بعضی حروف کلمات را برعکس از آخر به اول می نویسند. مثلاً کلمه (سارا) را (راسا) می نویسند.
در هجی کردن کلمات مشکل دارند.
اشکال در سازماندهی مواد و مطالب نوشتاری
اشکال در یافتن کلمات صحیح برای برقراری ارتباط گفتاری یا نوشتاری
قاطی کردن حروف کلمات، معکوس خواندن حروف و کلمات.
ضعف توانایی در خواندن کلمات، ضعف در حافظه دیداری جهت ارتباط علائم زیانی
اشکال در تخیل و تجسم کلمات، اشکال در ذخیره سازی و بازیابی اسامی حروف نوشته شده.
از خواندن لذت نمی برند.
اشکا لات در نوشتن دیکته، اشکال در اعمال آنچه نسبت به موقعیت های اجتماعی یا یادگیری خوانده شده است.
خط ناخوانا، پریشانی در استفاده از حروف و جایگزینی حروف همخوان مانند همپازی به جا همبازی .
نسنجیدگی و بیقراری در استفاده از دست.
خواندن با سرعت معمولی
درک آنچه می خوانند
به یاد آوردن دقیق آنچه که خوانده اند
استنتاج بر اساس خواندن آنها


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۴۵:۰۶ توسط:یسثب موضوع: نظرات (0)